Het 9292 Mobiliteitsadvies heeft al menigmaal geholpen om daar duidelijkheid in te brengen. Caroline van de Bunt: “Achterliggende gedachte is dat slimmer omgaan met mobiliteit veel positieve effecten kan hebben, zoals vermindering van de reiskosten en stijging van de productiviteit. Ik hoor dat ook van onze klanten.

"Slimmer omgaan met mobiliteit kan veel positieve effecten hebben, zoals vermindering van de reiskosten en stijging van de productiviteit."

Gegevens reistijd per medewerker in beeld

Om de impact van de reistijd per medewerker in beeld te krijgen vragen ze bij ons gegevens op over de reistijden van hun medewerkers naar de verschillende locaties. Deze gegevens zijn gebaseerd op het aangeleverde bestand van het bedrijf in kwestie, waarin de postcodes en huisnummers van elke medewerker worden aangeleverd aan 9292.

De vraag luidt dan vaak: Kunnen jullie voor de genoemde postcodes of huisnummers de reistijden aanleveren voor die van de huidige standplaats én de reistijd voor de postcodes of huisnummers naar de nieuwe standplaats? Binnen enkele dagen leveren we dan het bestand met de vereiste gegevens.

Aanvullend kunnen we onderscheid maken tussen de looptijd naar de eerste opstapplaats en de looptijd naar de betreffende locatie. Ook kunnen we de prijs van een enkele reis aanleveren waardoor een toename in kosten ook meteen in beeld gebracht wordt”, vertelt van de Bunt.

Slim reizen en slim werken is ook meer dan het behalen van alleen winst.

Surplus: efficiency

Het grote voordeel van deze werkwijze is dat verandering van reistijd voor iedere medewerker op dezelfde wijze in kaart is gebracht. Dit scheelt veel handwerk, want een alternatief zou zijn om dit per persoon via de website zelf op te vragen. Van de Bunt: “Je voorkomt op deze wijze discussie over de juistheid van de gegevens en dat spreekt veel bedrijven erg aan.

Iedereen wil toch bij de ‘bron’ de correcte informatie afnemen! Klanten vertellen mij dat ze daarom bij 9292 aankloppen, en dat is natuurlijk een mooi compliment. Slim reizen en slim werken is ook meer dan het behalen van alleen winst. Onlangs zei een klant nog dat ze op deze manier ook de werk-privé balans van medewerkers mee kunnen laten tellen.”

Mobiliteitsadvies

Van de Bunt  is blij dat bedrijven baat hebben van het Mobiliteitsadvies. Van de Bunt: “Zo’n verhuizing is maar een van de toepassingen die we horen. Er zijn ook bedrijven die met de verkregen informatie woon-werkverkeervergoedingen bepalen of parkeerplaatsen toewijzen. Het scheelt veel zoekwerk en geeft een keurmerk mee aan de informatie.”

9292 werkt aan uitbreiding van het Mobiliteitsadvies. “Over een paar maanden kunnen afnemers het Mobiliteitsadvies zelf online bestellen. Daarna gaan we informatie over abonnementen toevoegen.” aldus van de Bunt.